fanatisme duniawi vs fanatik kebenaran fanatisme duniawi yang…

fanatisme duniawi vs fanatik kebenaran

fanatisme duniawi yang buta: saya yang benar, semua yang lain salah!
agama saya benar, semua agama lain salah!
gereja saya benar, semua gereja lain salah!
sampai mati saya tidak akan pindah!

fanatik kebenaran: tunjukkan yang lebih benar, saya akan segera memilih pindah kepada yang lebih benar!

tunjukkan bagaimana/mengapa agama ini/itu benar dan saya akan segera pindah agama!
tunjukkan gereja ini/itu lebih benar dan saya akan segera pindah gereja!

truelyfanatic.wordpress.com

Mat 6:33 Tetapi carilah dahulu Kerajaan Allah dan kebenarannya

Leave a Reply

